Sunday, May 15, 2011

Tenang


Jumaat minggu lepas ada presentation. Kira macam pre-viva. Heh. Nak gak guna viva nih.
Alhamdulillah, kali kedua nih memang ok sangat. Dalam masa 15 minit dapat terangkan isi research dengan 22 slides. Susah juga nak masukkan semua isi penting dalam masa yang ditetapkan dengan ayat yang mudah difahami oleh pendengar tapi itu sebenarnya skill yang patut ada pada setiap lecturer. Ini pun berlatih berpuluh kali pun rasa tak puas hati.

Sepatutnya sessi Q&A hanya 10 minit tapi sebab ramai yang bertanya, masanya dipanjangkan jadi 30 minit. Huhu. Hampir semua soalan boleh jawab walaupun bahasa Jepun tunggang langgang. Cuma ada satu soalan dari sorang sensei nih yang tak faham apa yang dia nak tanya. Supervisor yang tolong explain.

Lepas ini, cuma ada satu presentation. Itupun hari yang sama dengan hari graduasi. Takper. Nak tumpukan sepenuh perhatian untuk tulis thesis. Lega seleganya bila dah habis presentation kali ini. Ada sorang sensei nih siap kata "面白かった". Maknanya, menarik!. Yeay!!!

2 comments:

  1. yatta ne k.hanny. kiter lak rasa macam nak mengalir air mata sbb terharu. ganbatta, ne..k.hanny!! mou chotto dake, ganbatte!!

    ReplyDelete
  2. hehe...arigatou cik ume!!!hontoni arigatou!.mou chotto dakedo, ichiban tsurai to omou ne...demo gambaru wa!!

    ReplyDelete