Thursday, May 19, 2011

Mekari


Lepas Haziq dan Hazim pergi sekolah, siap untuk keluar mendaki bukit Mekari. Terasa berat badan bertambah dan rasa tak sihat sebab tak bersenam. Dalam masa 20 minit dah sampai ke puncak bukit Mekari, nak balik pula ikut jalan yang sama tapi separuh jalan ikut jalan di tepi laut. Best betul tengok laut di Selat Kanmon bila panas-panas nih. Terasa nak terjun dan mandi laut. Tak sabar nak ke Tsunoshima musim panas tahun ini. Angin pun sepoi sepoi bahasa. Mojiko memang best!..

Sempat buka buku 15 minit di taman bukit Mekari nih. Lepas itu bersin tak berhenti. Aish, takkan alergi dengan bau rumput. Memang tak ramai orang yang datang ke taman sebab hari biasa. Tapi kalau hujung minggu ramailah bawa anak main-main di taman permainan ini. Hari ini puas hati sebab dapat jalan kaki dalam sejam dan singgah perpustakaan untuk pulang buku. Harap-harap dapat buat selalu.

* Oklah. Saya pasrah. Untuk pengunjung ke 23,000, sila email pada saya "print-screen" anda dan saya akan beri hadiah misteri. Huhu.. Misteri sungguh pengunjung ke 23,000 nih sebab kebanyakkan yang baca blog ini mesti orang yang pernah satu sekolah, tempat kerja, universiti ataupun sekeluarga dengan saya. Pendek kata, ditakdirkan kita akan jadi kawan!!Kalau sudilah nak berkawan dengan tuan rumah nih:)
Email: hannyzurina@yahoo.com

No comments:

Post a Comment