Monday, December 20, 2010

Mata

Sejak seminggu lepas, kelopak mata bawah sebelah kanan asyik bergerak-gerak. Kata orang, nak nangis?. Atau nak jumpa orang lama?. 本当に気になる。Nak sambung habiskan buat paper pun rasa tak senang duduk.

Tapi bila google jumpalah beberapa artikel mengenai kelopak mata bergerak nih. Yang ini menarik juga. Kepercayaan dari China, kalau sebelah kanan maknanya bagus, nak dapat sesuatu macam bonus ker, loteri ke. Kalau sebelah kiri pula tak bagus. Maknanya nak dapat berita yang tak baik. Itu untuk lelaki. Kalau perempuan, yang kiri itu yang nak dapat berita bagus. Kalau dari India pula, ada yang kata sebelah kanan itu tandanya ada kelahiran dalam keluarga tidak lama lagi. Tapi janganlah percaya ya.

Dari segi saintifiknya, sebenarnya disebabkan oleh stress, penat, caffeine, kurang tidur, alergi ataupun terlalu banyak tengok skrin komputer. Hah, yang ini mungkin kot.

Banyak juga cara mengubatinya. Contohnya: urut sedikit di sekitar mata, tidur yang cukup, kurangkan tengok skrin komputer dan yang terbaru Botox. Er......biarlah semulajadi sembuh!.

No comments:

Post a Comment