Monday, September 05, 2011

Terpilih


Bila naik darjah 3, Haziq dah mula belajar tulis kaligrafi Jepun di sekolah. Setiap dua minggu sekali, kami ada kelas kaligrafi yang lain,cikgu yang lain di balai raya dekat dengan rumah. Menarik bila tengok budak-budak nih tulis kanji guna berus macam berus lukisan.

Minggu lepas, Haziq bawa balik notis beritahu yang tulisan kaligrafi dia terpilih sebab paling cantik di antara 8,700 orang budak sekolah rendah. Dapat 99 point!!. Macam tak percaya ajer. Lepas nih boleh beli buku yang ada tulisan Haziq dalam tuh. Last time, sajak dia pasal popcorn terpilih kali ini tulisan kaligrafi lak. Alhamdulillah. Tapi kalau suruh siapkan homework, alahai, macam nak koyak mulut Ummi. Susah betul nak concentrate bagi habis homework tuh. 

2 comments:

  1. salam wbt..

    faham je kak kalau kanak2 minat buat benda lain selain dr shukudai etc..

    iine, rasa macam nak kembali ke alam kanak2.
    tapi kalau dah dewasa ni tak kiralah benkyou, test, contest... hurm.. everyhing could bring me stress je rasenye..

    need to look a new fresh breath of life ...huhu

    ReplyDelete
  2. salam w.b.t
    bila jadi dewasa lagi untung sebab sebenarnya boleh ajer kita nak kembali ke zaman kanak-kanak cuma kita kena sediakan masa. Kadang2 kalau stress, akak malas fikir pasal kerja. Lari dari benda yang berkaitan kerja macam melukis, jalan2 tengok laut, main geletek2 ngan Haziq Hazim:))

    ReplyDelete