Monday, July 19, 2010

Safari

Semalam bangun pagi terus ajak Haziq dan Hazim ke Akiyoshidai Safari Land, dalam 2 jam perjalanan dari rumah naik highway. Safari di Akiyoshidai nih boleh naik bas yang disediakan atau bawa masuk kereta sendiri.

Semuanya kereta family tengah beratur nak masuk Safari Land di Akiyoshidai.

Kawasan tempat binatang seperti kuda belang, badak sumbu, unta dan binatang-binatang yang tak ganas. Binatang nih semuanya bebas ke sana sini jadi budak-budak pun seronok tengok.

Kalau yang naik bas boleh beri makan kat singa. Singa nih semua duduk dalam kumpulan jadi bila nampak bas nih datang, semua pakat bangun pergi kat bas. Gerun gak!.

Harimau yang duduk bawah pokok tengah rehat. Memang kami dapat pergi tengok dekat-dekat. Adalah mata harimau nih kejab-kejab pandang arah kami. Nasib baik tak lompat atas kereta.

Ada bas bentuk harimau. Yang ini pula kawasan binatang seperti zirafah, kambing dan lain-lain. Boleh berhenti di parking dan tengok dengan lebih dekat sambil beri makan pada binatang.

Dalam perjalanan balik singgah di Akiyoshidai. Pemandangan hijau sejauh mata memandang. Jalan nih memang favourite mat-mat motor dan kereta sports sebab jalan yang berliku. Kalau musim panas, memang tempat nih cantik untuk bergambar. Angin pun best!.

No comments:

Post a Comment