Friday, October 02, 2009

Mereka

* entry kali ini menggunakan "aku" di atas sebab mood terasa nak buat entri sempoi...

Bila lama tak ke sekolah, macam-macam cerita yang keluar.

Satu-satunya orang ofis (Mr. Tsuji) yang duduk kat bangunan research kami dan selalu tolong kalau komputer problem, ink printer habis, macam mana nak apply research grant dan segala problem yang teknikal dah berhenti kerja. Lepas nih dia jadi free. Katanya nak tengok arah tuju hidup dia lepas nih. Dulu rajin juga dia nih datang borak kat bilik time aku tengah busy buat report last minit. Huhu..

Cerita kedua, second supervisor ku, Yoon-sensei akan pindah ke U lain. Kat Jepun nih baru aku tahu yang lecturer IPTA akan rotate U setiap berapa tahun tah sekali. Mungkin naik pangkat jadi Prof. Lepas nih pening kepala aku nak cari sensei yang sama research.

Lagi satu, aku jumpa kawan dari China yang sama 1st year phd , Kana-chan. Lama tak jumpa dia. Dia balik kampung. Terkejut bila dia kata dia balik sebab kahwin. Langsung tak tahu. dia dah ada bf. Husband dia (Chinese) tuh sama research centre dengan kitaorang tapi dah final year. Aku pernah berapa kali nampak diaorang berdua tapi ingatkan sebab sempai-kohai. Tapi macam pelik gak tengok body language diaorang berdua. Dalam hati mesti diaorang nih ada apa-apa...Memang betul aku teka. Time tuh tengah couple then sekarang diaorang dah kahwin. Tengok gambar kahwin memang kiut miut lah si Kana nih......

Sekarang tengah busy nak siapkan full paper untuk hantar hujung bulan 10. Baru satu paper. Belum start buat yang lain. Boleh ke aku buat semua nih?.....


No comments:

Post a Comment