Tuesday, December 27, 2011

Sikit

Alhamdulillah. Tinggal lagi dua minggu untuk hantar dissertation yang dah dibaiki ke ofis. Rasa tak sabar nak submit walaupun ada banyak benda yang kena buat. Sekarang nih tengah baiki Chapter 2 sampai 5. Ada Chapter 1, 6 dan 7 yang belum sentuh. Presentation yang lepas, examiner cuma komen banyak di chapter depan-depan saja. Nak kena tambah data lagi.

Haziq dan Hazim pula cuti musim sejuk sekarang. Agak susah juga nak concentrate kat writing nih kalau diaorang cuti sekolah. Kejab ajak main Uno, kejab bergaduh adik beradik, kejab lapar (bunyi Hazim buka/tutup peti sejuk) dan macam-macam bunyi.  Diaorang ada juga homework setiap hari. Pagi hari Isnin-Jumaat adalah masa untuk buat homework. Petang baru main dengan kawan di taman. Semalam ajer, ada kawan Hazim datang nak ajak main pagi-pagi pukul 9, dengan muka baru bangun tidur lagi. Disebabkan ada appointment dengan doktor gigi, jadi Haziq dan Hazim tak dapat main sama.

Lepas bawa Haziq jumpa doktor gigi (gigi dia retak sebab jatuh hari tuh), ajak diaorang jalan-jalan ke Daiso. Jalan-jalan saja tau tapi akhirnya terbeli juga barang. Kalah betul dengan Daiso kat Jepun nih. Semua benda nampak comel dan unik. Rasa macam nak beli semua. Haziq dan Hazim pun pening nak beli apa. Yerlah, Ummi kata cuma satu barang ajer boleh ambil jadi diaorang fikir apa mainan yang tak cepat rosak dan boleh main lama. Hazimlah paling banyak fikir. Setiap mainan dia tanya, "yang ini cepat rosak tak Ummi?. Cepat habis tak?". Kami menunggu Hazim beli satu mainan sampai dah boring. Itu baru mainan, belum lagi baju, kasut, alatan tulis tau. Tapi di sebalik itu, Hazim seorang yang perihatin, 敏感.. Apa sahaja yang berubah di depan mata, mesti dia akan komen. Termasuklah pinggan lama yang Umminya baru keluarkan dari almari, "eh. Ummi beli pinggan baru ya". Hehe..

2 comments:

  1. anak2 lebih prihatin :)
    boleh tahu bila ada sesuatu yg nampak lain.
    kalau si ayah..potong rambut pun tak perasan.
    kalau botak baru dia tegur kot ;)

    ReplyDelete
  2. haha..si Ayah sibuk dengan hal kerja. Anak2 nih waktu kecil memang observe semua sebab diaorang nak belajar benda baru...

    ReplyDelete