Monday, March 28, 2011

Istana

Petang-petang ajak Hazim melukis. Ada istana warna biru, pokok, depan pokok ada bunga warna purple dan kuning. Nampak gambar kohai jalan-jalan ke UK, ada gambar bunga warna purple dan kuning. Menarik gabungan dua warna ini.

Lepas dah siap, Hazim buat satu cerita dongeng kata ada adegan gaduh-gaduh, lepas itu orang tuh lari masuk istana tapi ada orang kejar. Dia cuba lari ke jalan tapi ada batu banyak. Tak boleh jalan. Lebih kurang macam itulah jalan ceritanya tapi Ummi dan Haziq suka dengar. Lawak....

Cuti musim bunga Haziq dah bermula tapi kami tak pergi jalan ke mana-mana pun. Haziq nak kena belajar bacaan dalam sembahyang, Iqra, jawi dan siapkan kerja sekolah darjah dua. Duduk jauh dari Malaysia kenalah ajar anak-anak sendiri semuanya. Nasib baik takde projek sains. Kalau tidak kena lah sama-sama kaji ulat, serangga, anak pokok sayur dan macam-macam dengan Haziq. Cuma dua minggu saja cuti sekolah Haziq. Hazim pula hujung bulan 3 sahaja boleh ke tadika. Lepas ini, kena sedia nak masuk darjah 1. 頑張ろう!

No comments:

Post a Comment