Tuesday, April 28, 2009

Kualiti atau Kuantiti

Cuba untuk update blog setiap hari tapi tak banyak cerita yang boleh diceritakan. Maksudnya cerita yang ada isi. Suka untuk bercerita pengalaman di negara orang tapi rasanya tiada pengalaman yang unik untuk dikongsi bersama. Jadinya, tak ter-update-lah blog ini sehingga ketemu cerita yang unik, menarik ataupun lawak.


Hari ini ke Yamaguchi University setelah dua minggu sibuk dengan sekolah Haziq dan Ayah yang selalu outstation. Boring betul!.Setiap hari Hazim akan tanya "Hari ini hari apa?. Esok hari apa?. Lepas itu hari apa?...Nanti ayah balik ya?..". Tak larat nak jawab soalan budak kecil yang mulut becok itu.


Cuti Golden Week tak lama lagi. Ada rancangan nak balik ke kampung halaman kami di Saijo, Hiroshima tapi tak pasti. Masih dalam plan. Di Moji pun banyak acara menarik. Ada kapal latihan untuk tentera laut Jepun berlabuh (海王丸) dan upacara pasang kain (?) untuk berlayar, ada Festival bunga api, ada Festival Pisang (pisang memang terkenal di Moji sebab pelabuhan untuk kapal singgah belayar dulu) dan macam-macam lagi yang menarik. Harap-harap cuaca elok sepanjang cuti nanti. Pastinya Haziq dan Hazim menunggu-nunggu cuti ini sebab boleh jalan-jalan (er..Umminya yang lebih-lebih nak jalan:)).

No comments:

Post a Comment