Wednesday, April 22, 2009

Bangun tidur

Setiap hujung bulan ada discussion dengan kyushoku sensei (cikgu yang masak menu sekolah) dan sensei kelas Hazim untuk check mana menu sekolah yang boleh makan dan mana yang tak boleh makan untuk bulan depannya. Kalau ada yang tak boleh makan kena check dengan sensei cara nak masak menu untuk hari itu. Kalau boleh nak bagi Hazim sama menu dengan kawan-kawan yang lain supaya dia pun akan akan habis makan. Sekolah rendah Haziq pun sama. Cuma tiada discussion setiap bulan. Haziq akan bawa balik kertas menu untuk bulan depannya dan bawa bekal dari rumah.

Tadi ada discussion dengan sensei sekolah Hazim. Habis pula awal dan terus ke kelas Hazim. Tengok-tengok semua budak kelas Hazim macam kena tembak. Penuh dengan budak-budak tengah tidur. Setiap hari diaorang kena nap dari pukul 1- 3 petang.


Nak dekat pukul 3 petang semua budak dikejutkan dari tidur. Pipi masing-masing kemerahan. Mungkin sebab cuaca pun panas sikit. Semua bangun dengan mamainya gi jalan ke locker untuk tukar baju sendiri. Yang sorang nih kata sakit kepala, yang seorang nih dok garu badan sambil mata tak celik, yang sorang lak tengah cangkung sambil tangan letak kat pipi. Hazim pula celik mata terus sibuk cerita dia naik keretapi. Kebetulan hari ini budak kelas Hazim ada rombongan naik keretapi lama di Mojiko. Sekali sekala seronok pulak tengok karenah budak-budak baru bangun tidur.

No comments:

Post a Comment