Tuesday, February 21, 2012

Kembali

Fuh, lama betul tutup blog. Lebih dari sebulan. Sorrylah pada pengunjung yang datang nak baca tapi tengok-tengok tak boleh masuk.

Dissertation dah hantar bulan lepas, Viva dah habis. Tinggal tunggu keputusan rasmi pasal viva lulus atau tidak esok dari Fakulti. Tadi baru dapat dissertation yang kena hantar untuk native check. Banyak betul yang kena betulkan. Komen dari sensei yang check pun banyak. Selagi tak print, selagi tuh banyak yang nak kena revise. Dah naik muntah baca dissertation sendiri.

Sabtu lepas ada buka kelas memasak masakan Malaysia untuk mak-mak Jepun dengan anak-anak diaorang. Ajar buat roti jala, kari ayam dan kuih keria. Tapi karinya terpaksa ikut lidah Jepun. Manis!!..Kuih keria memang sedap sebab keledek Jepun terkenal dengan manis dan lembut

Tup tup lak tinggal sebulan lebih saja lagi nak balik ke Malaysia. Bila tanya Haziq dan Hazim, nak balik Malaysia ker tak, diaorang tanya, Ummi ngan Ayah kat mana?. Kalau kat Malaysia, diaorang nak ikut sama-sama balik.

Barang-barang banyak tak packing lagi. Tengah kemas dokumen-dokumen penting dan buang mana-mana yang dah tak perlu. Tapi barang-barang dalam rumah masih tak surut. Banyak lagi!. Kalau macam nih 40 kaki kontena belum tentu muat. Kena tunggu company pindah rumah datang untuk buat budget berapa banyak kotak yang akan masuk kontena nanti.

Apa-apa halpun tak sabar nak balik Malaysia sebab nak makan macam-macam. Rindu nak makan durian!!!

4 comments:

  1. akan ku nanti dirimu di airport..huhu

    ReplyDelete
  2. hehe.. lamanya tak sembang ksong ngan akmal ya...

    ReplyDelete
  3. dah nak balik ker?mesti anak2 akan rindu jepun kan?

    ReplyDelete
  4. haah Irfa. Dah nak balik dah. 6 tahun kat sini dah cukup kot. Balik berbakti di Malaysia pula..

    ReplyDelete