Friday, February 24, 2012

Terakhir

Keadaan dalam Kyushu Dental University. Cantik sangat sebab baru kot..

Alhamdulillah. Hari Rabu lepas dapat telefon dari ofis fakulti kata dah lulus viva dan boleh dapat doctorate degree bulan 3 nih. Berita menggembirakan lagi satu lak, dapat Anugerah Dekan. Surat rasmi cuma akan keluar hujung bulan 2 nih agaknya. Research yang memang mencabar dengan kena travel ke Turki untuk conference, Thailand dan Malaysia untuk fieldwork interview. Jadi rasa berbaloi segala penat lelah siapkan dissertation semua. Berkat doa dan kata-kata perangsang dari supervisor, suami, keluarga serta rakan-rakan semua, takde yang mustahil selagi ada usaha dan tawakal pada Allah. Tak sabar pula nak tunggu graduation day. Kalau kat Jepun takde pakai jubah convo jadi cadangnya nak pakai baju kurung saja. Wanita Melayu Terakhir gituh...

Hari Khamis bawa Haziq jumpa doktor pakar untuk gigi dia yang rosak sebab terjatuh kena pintu rumah. Memang doktor gigi (merangkap Professor di Kyushu Dental University) nih baik dan terangkan secara detail apa yang dia akan buat. Memandangkan gigi kekal Haziq belum keluar sangat jadi doktor cadangkan jumpa lagi sebulan untuk monitor gigi susu dia yang dah rosak sekali. Banyak gak belajar dari doktor gigi nih sebab dia ada tunjuk slides dia buat presentation kat conference (in English). 

Hari ini pula ada ajar budak-budak Jepun kelas Haziq cara buat puding jagung dan kuih keria. Tak sangka diaorang suka sangat dengan kuih keria. Semua seronok waktu masak-masak. Kelas Haziq nih ramai budak lelaki jadi sekejab-sekejab asyik main ajer. Huhu.. tak hairanlah kalau suara sensei memang kuat. Semua budak boleh diam bila dengar suara sensei tinggi nak marah. 

Nak balik, sensei Hazim pula jumpa sebab nak bincang kelas pendidikan seni bulan 3 nanti. Cadangnya nak perkenalkan "Wayang Kulit" kat diaorang dan ajak budak-budak darjah 1 dan 3 lukis patung sendiri yang boleh gerakkan tangan dan kaki. Harap-harapnya menjadilah:)

2 comments:

  1. Anonymous10:38 PM

    Hanny, omedetou. K.shah & A.halim

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Kak shah & Abang Halim. InshaAllah jumpa di Putrajaya/Bangi ya..

    ReplyDelete