Wednesday, April 14, 2010

Komen

Hari ini presentation. Ada 3 orang Prof yang masuk untuk dengar presentation termasuk supervisor. Lepas aku present, macam-macam pendapat yang keluar. Sorang tuh aku boleh jawab soalan dia. Tapi yang sorang lagi nih apa yang dia nak pun aku tak faham. At last, barulah aku faham. Dia suruh aku buat "政策批判(policy critism)" kat automotive industry in SEA.

Kebanyakkan Prof. Jepun tak suka kalau dibangkang cakap. Kenalah mengangguk ajer. Mungkin dia tengok aku bersikap neutral dalam analisis kali ini. Dia suruh tegas sikit. Aku pun tak tahu nak kritik kat mana. Kenalah buat comparison kat negara-negara sebelah Europe dan US.

Penat juga dengar diaorang bercakap. Mana taknya sepatutnya ada 3 orang present paper tapi sorang cuti sakit, sorang mintak tangguh bulan depan. Habis 1 jam aku kena lecture macam-macam. Tapi okla. Ada dapat idea nak buat macam mana.

Hari ini juga dapat call ex-boss kat MOFA. Fix lunch appointment dengan dia next week. Boleh tanya pasal FTA dan minta pandangan dia pasal automotive policy. Terkejut dia dengar aku call. Seperti biasa, dia tersangatlah baik. Tak cakap sampai habis pun nak jumpa dia tapi dia dah ajak pergi lunch nanti. Hopefully dapat pergi Tokyo minggu depan. Kalau tidak, nampak gaya kena postpone semuanya. Huhu.....

p/s Hari nih banyak kereta polis kat highway. Sakit jantung bila tengah bawa laju tiba-tiba tengok kereta polis dok tunggu kat tepi R&R. Polis Yamaguchi nih memang rajin!.

No comments:

Post a Comment