Monday, November 10, 2008

Pesta Monorail

Inilah geng-geng Go On Ja. Apa tah nama sorang-sorang nih. Tak sempat nak interview lak




Lama tak update. Tengah sibuk nak habiskan thesis before bulan 1 nih.



Hari Ahad lepas bawa Haziq dan Hazim pergi ke Pesta Monorail. Apalah nak dipestakan dengan monorail nih ya. Tapi Jepun nih memang kreatif bab-bab nak "kutip" duit rakyat dan orang macam kami. Pesta Monorail yang diadakan di Kokura bermula dari pukul 10 pagi sampai 3 petang. Ada cabutan bertuah untuk dapat kentang (kalau dapat tv sebiji best gak!), ada bazar, ada kedai makanan, ada pameran monorail, ada game dan yang paling Haziq dan Hazim nak tengok ada Go On ja. Character macam Ultraman dan seberadik dengan diaorang. Boleh bergambar dan minta sain kat kalendar lagi.


Haziq dan Hazim main game dapat super ball (macam bola getah - baling kat dinding boleh melantun balik)

Sampai ajer kat tempat tuh, fuyo!!. Ramai sungguh orang. Semua yang bawa anak-anak. Tapi yang paling kagum kesanggupan diaorang beratur panjang untuk bergambar dengan Go On ja tuh. Bila sampai bab-bab kena beratur panjang hanya untuk ambil gambar 2 saat ini, terpaksalah pujuk Haziq dan Hazim untuk cari benda lain. Huhu.. Tak larat den nak beratur sampai 1 jam.


Nasib baik Haziq dan Hazim faham sebab tengok ramai sangat orang kena beratur. Jadi lepas ambil gambar candid " hero pujaan kanak-kanak Jepun" ini, jalan-jalan tengok kereta bomba dan bazar.

Walaupun tak dapat bergambar dengan Goonja, Haziq dan Hazim pulang dengan hati gembira sebab dapat beli set mainan highway untuk kereta mini diaorang (murah ajer, secondhand nyer).

Haziq dah pandai pasang sendiri. Siap buat cerita kononnya highway tak sempat siap la, ada kereta polis Hazim dok kejar kereta skyline dia dan macam-macam cerita lagi

No comments:

Post a Comment