Monday, October 17, 2011

Lamanya

Lama pula tak update blog. Minggu lepas baru hantar 1st Draft. Walaupun rasa ada yang kurang tapi sekurang-kurangnya tuh yang terdaya nak buat. Kena tunggu viva yang pertama, dengar komen kaw-kaw dari reviewer baru boleh betulkan untuk hantar dissertation yang betul-betul.

Sensei kata kena get ready untuk 1st viva sebab agak strict. Tak pernah sensei kata camtuh. Ini kali pertama dengar pesanan camnih maknanya memang strict. Teringat waktu Master. ぼこぼこにされた。泣きたいぐらい。

Lepas ini , nak concentrate untuk prepare for viva dan buat spot questions. Menunggu jawapan dari Jurnal UKM samada accept article atau tidak, bagaikan menunggu bulan jatuh ke riba. Dekat setengah tahun tunggu accept/ reject. Lagi satu article dapat publish dalam buku tapi menunggu buku tuh pun dekat 2 tahun, tak nampak bukunya. Apa-apa hal pun kenalah sabar menunggu dan berharap.

Haziq dan Hazim pun dah selalu join main bola petang-petang dengan kawan-kawan. Dah nak masuk Autumn nih best sebab tak panas sangat dan tak sejuk sangat. Dua minggu lepas kami ke Sanko, Oita Prefecture tengok kosmos. Bunga sakura waktu autumn. Cantik sangat.
Kosmos warna putih paling cantik

Yang ini memang selalu tengok, pun cantik juga. Bila ditiup angin, macam  butang baju warna-warni tengah menari!



2 comments:

  1. majidesuka tunggu sampai setengah tahun takde henji..?

    hurm walaupun fza tak faham sangat hanashi orang phD..moga akak dimudahkan ye urusannya.

    後もう少し汗を出しましょう

    ReplyDelete
  2. thanks fizah...memang setahun tahun gaklah tunggu. Itupun dok selalu follow up.. huhu..

    ReplyDelete