Tuesday, November 17, 2009

Tag

Selepas keadaan dalam rumah kembali tenang, terfikir nak main jawab tag lepas baca blog Nas. Tapi banyak betul soalan so akak akan try jawab semuanya.

1. Bekas kekasih saya adalah:
Biarlah rahsia......
2. Saya sedang mendengar:
Bunyi air dalam akurium ikan.
3. Mungkin saya patut:
Order ayam kat Baticrom. Stok dah nak dekat habis.
4. Saya suka:
Geletek Haziq dan Hazim, main kaler-kaler, tengok pokok yang kehijauan....
5. Sahabat-sahabat baik saya:
Semua orang yang berkawan dengan saya.....
6. Saya tak faham:
Kenapa orang suka duduk kat Yamada Denki (kedai menjual alat letrik) lama-lama....
7. Saya kehilangan:
kata-kata bila Hazim bertanya "bila Ayah nak balik?" untuk kali ke-10 hari ini
8. Ramai yang berkata:
Lamanya ko kat Jepun. Hakikatnya saya baru tahun ke-4 disini.
9. Makna nama saya:
Hanny (Hani) - gembira
10. Cinta itu adalah:
Ketika memandang ke mata seseorang, jantung terhenti 2 saat dan selepas itu berdegup kencang 2 jam. Boleh ke?..
11. Di suatu tempat, seseorang sedang:
membaca blog ini....
12. Saya akan cuba:
menghabiskan membaca buku cerita "Brisingr" yang telah dibeli 4 bulan yang lalu...
13. Ayat SELAMANYA membawa maksud:
kekal abadi...
14. Telefon bimbit saya:
Iphone dengan casing yang dah retak sedikit.
15. Bila saya terjaga dari tidur:
Check Haziq dan Hazim pakai selimut ke tidak. Takut sejuk...
16. Saya paling meluat apabila:
Saiz jeans dan kasut untuk saya tidak dijual di kedai....
17. Pesta/parti adalah:
Warna-warni dari makanan, hadiah, baju serta raut wajah tetamu
18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah:
Hmmm...Rasanya semua comel belaka...
19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya:
umur 7- 12 tahun, waktu sekolah rendah, bawa basikal keliling kampung, jadi detektif aka bomoh kampung, masuk pertandingan macam-macam, dapat pakai lipstik untuk pertama kali dan banyak lagi.
20. Hari ini:
hujan dan sejuk......
21. Malam ini saya akan:
tunggu call dari Korea sebab semalam dapat call time tengah lena tidur jadi cakap pun separa sedar.....
22. Esok pula saya akan:
start baca journal dan buku yang dah bertimbun.....
23. Saya betul-betul inginkan:
bilik kedap suara supaya Haziq dan Hazim bebas bermain dengan suara yang penuh keriangan tanpa mengganggu ketenteraman awam.
24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini:
Bersyukur sebab diberikan wajah yang sempurna, lengkap dengan mata, mulut, hidung segalanya....
25. Pusat membeli-belah atau arked permainan:
Dimana saya tidak perlu bimbang Haziq dan Hazim hilang di celah baju, bilik try baju, atau di tempat yang ada UFO-cather
26. Makanan Barat atau Jepun:
Jepun sebab saya suka ada banyak sayur dan ikan...Menyihatkan...
27. Bilik yang terang atau gelap:
Kalau nak kira majoriti mestilah bilik yang terang sebab saya risau bilik gelap-gelap nih. Macam kat dalam gua ajer...
28. Makanan segera adalah:
Maggi. Tapi dah lama tak makan Maggi. Rindu pula....
29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang:
"Tidur. Dah pukul berapa nih. Esok nak sekolah kan?..." kata kat Haziq pukul 9:10 malam tadi sebab dia asyik main dengan Hazim dalam selimut..
30. Siapa yang anda mahu tag:
Saya nak tag Farah, Nani, Izan dan siapa-siapa yang rasa nak buat. Silakan...

No comments:

Post a Comment