Monday, June 11, 2007

Muzium Sejarah dan Alam Semulajadi



Ahad lepas bawak Haziq dan Hazim gi jalan2 ke Yahata, Muzium "Dinasour". Perjalanan dalam 1 jam naik kereta. Sepanjang perjalanan Haziq dok tanya kita nak gi mana nih..Hazim lak leka tengok kereta. Bila sampai bukan main exited lagi. Ummi pun excited sebab dekat situ ada Jusco beeeeeesar sangat. yerlah banding ngan Moji yang shopping Mall macam kedai runcit kat Bangi, memang besar dan macam-macam ada.



Bila masuk dalam Haziq dan Hazim terpegun tengok rangka tulang dinasour besar sangat. Seronok gak gi sini. Orang dewasa bayar 500yen dan university student 300yen. Budak-budak cam Haziq dan Hazim tak kena bayar. Dalam tuh adalah diaorang buat macam imej semula zaman2 dinasour. Ramai sungguh budak2 yang nangis dalam tuh takut sebab gelap dan dinasour semua boleh gerak2. Haziq pun takut so Ayah dukung. Ada sorang budak jepun depan Ummi dalam umur 7 tahun dok nangis takut tapi mak dia sebelah buat tak reti. Last2 bapa dia yang dok pujuk budak tuh.. Hazim lak Ummi dukung. Dalam dok tengok dinasour tuh, Hazim kata " Adik takut" tapi muka selamba.




Lepas tengok macam-macam binatang dalam tuh, gi Jusco. Mak ai ramainya orang!!. Lagipun time lunch. Lepas dah makan (Ayah - tendon, Ummi - Negitoro, Haziq dan hazim - Udon ngan tendon), jalan-jalan cari hadiah dan kasut Ummi. Seronok lak dah lama tak pergi jalan-jalan shopping mall besar nih. Lagi seronok kalau poket penuh duit!..




いのちのたび博物館
http://www.kmnh.jp/

No comments:

Post a Comment