Monday, June 23, 2014

Menulis

Sabtu lepas, saya menghadiri jemputan kahwin seorang kawan waktu di MRSM Jasin di Temerloh, Pahang. Sebenarnya sudah dekat 20 tahun tak jumpa jadi memang ini peluang terbaik untuk menjalin hubungan silaturahim kami. Sampai sahaja di depan rumah kawan, " eh, kenapa ada khemah tapi takde orang?", dalam hati sambil tengok suami. Rupanya kenduri di sebelah malam selepas nikah. Alahai, kes tak tengok kad kahwin betul-betul nih.

Kebetulan, ramai pula kawan dari MRSM Jasin yang dulu satu geng, pun ada di rumah kawan yang nak kahwin ni. Puas sungguh berbual-bual, usik mengusik, keluar cerita lama etc. Dalam ramai-ramai tu, ada pula seorang kawan yang bertanya, "eh, bukan ko dulu suka menulis?". Terus tersentak!.

Teringat balik hobi saya yang dah lama ditinggalkan. MENULIS!!. Sejak sambung belajar Master, PhD dan jadi pensyarah ni, asyik menulis cerita yang boring dan membaca tulisan student sahaja. Itulah pasal rasa cepat sangat otak karat dan tak bermaya nak fikir benda-benda yang kreatif. Menulis ini sebenarnya boleh menjadikan seseorang lebih kreatif. Rindu saat menulis dulu-dulu. Rasanya banyak tulisan sendiri bila dibaca balik, terasa seronok dan happy. Ok. Saya berjanji, saya akan luangkan masa untuk menulis apa yang dalam fikiran untuk jadi lebih bebas dan kreatif. Teringin untuk kembali saat idea menulis banyak. InshaAllah.

Oh ya, Ramadhan Mubarak untuk semua!

Congratulations Shima!!

No comments:

Post a Comment